Helista meile +372 59 13 5783 E-R 9:00 - 16:00

7 asja mida saad sa teha kütusekulu vähendamiseks

Lisaks paljudele erinevatele sõiduvõtetele, mida tänapäeval autokoolides „säästliku juhtimise“ või „kaitsva juhtimise“ nime all õpitakse, on veel mõned nüansid, mida silmas pidades saate teie autojuhina kütusekulu etteantud normi piirides hoida.

Hoidke silm peal rehvirõhul.

Alarõhk rehvides kasvatab kütusekulu. Ainuüüksi rehvirõhu normis hoidmisega võite kahandada küttekulu. 3,3 protsenti.

Kasutage õiget mootoriõli.

Kasutades autotootja poolt ette nähtud mootori õli ning filtrit ja pidades kinni hooldusvälbast ja vahetades õli mootoris õigeaegselt, võib taas kahandada kütuskulu kuni 2 protsenti.

Vahetage välja ummistunud õhufilter.

Räpase ja umbes õhufiltri uuega asendamine aitab parandada nii kütusekulu kui ka sõikuki kiirendusomadusi ja üldist sooritusvõimet. Eriti tasub seda silmas pidada vanemate sõidukite puhul, kus eelmine omanik on võibolla filtri vahetamise asemel otsustanud mõned rahatähed kokku hoida ja seda hoopis vaheteavahel suruõhuga puhastanud.

Kontrollige mootorit.

Laske mõnel mehhaanikul oma auto mootor hindava pilgu ja diagnostikaseadmega üle vaadata. Kulunud ja väsinud komponendid vähendavad mootori efektiivsust ja see omakorda toob kaasa kütusekulu kerkimise. Ka siin võib sääst ulatuda kuskil nelja protsendini.

Tehke asjad korda!

Lääpas ratas, peale jääv pidur või vigane lamdaandur – need kõik kasvatavad kütusekulu. Vigase lambdaanduri puhul võib teie sõiduki kütuse tarbimine kerkida kuni 40 protsenti. Mõnel juhul rohkemgi.

Kontrollige kütusepaagi korki.

Puudu olev või katkine kütusepaagi kork võimaldab kütusel paagist minema aurata. See on sõna otseses mõttes raha tuulde laskmine!

Käige ära sillastendis.

Kui te ei ole seda ammu teinud, tasuks kindlasti lasta üle kontrollida oma auto rataste suunang. Aja jooksul kipub see tehases paika pandud ideaalsest sättest ära vajuma ja see omakorda mõjutab negatiivselt kütusekulu. Eriti tasuks seda teha siis, kui sõidukil on hiljuti remonditud silda, kuna paljud remonditöökojad jätavad pärast rataste suunangut mõjutavate komponentide väljavahetamist sillastendi tegemata, kuna töökojas puudub vastav tehnika või siis soovitakse nõnda „säästa“ aega ja kliendi rahakotti.

Ega ilmaasjata ei öelda, et preventatiivne hooldus aitab autojuhil kõige paremini raha säästa. Lisaks sellele, et potentsiaalselt küttekulu suurendavad vigased komponendis saavad õigel ajal välja vahetatud, aitab selline lähenemine hoida ära ka suuremaid remondiarveid tulevikus, kuna enamasti on nii, et üks vigane komponent hakkab peagi lõhkuma ka teisi asju. Eriti kehtib see muidugi veermiku kohta.