Helista meile +372 59 13 5783 E-R 9:00 - 16:00

Mida teha kui auto konditsioneer ei tööta?

Palaval suvepäeval või vihmase ilmaga ei ole autos olemas paremat asja konditsioneerist, palavaga jahutab -ja vihmaga hoiab ära klaaside udutamise. Kuid miskipärast on konditsioneeri rikked vägagi kerged tulema.

Ühed sagedamisi esinevad probleemid kondtsioneeriga on:

  • Leke süsteemis
  • Külmaine tase madal või otsas
Proovime järgnevalt lahti seletada eelnevalt väljatoodud probleemid ning kuidas neid lahendada.

Kui konditsioneer ei puhu enam külma õhku, võib probleemi diagnoosmist alustada kompressorist. Kui lülitada salongis konditsioneer sisse peaks kompressori sidur rakenduma ning kompressor tööle hakkama, seda saab visuaalselt väga lihtsalt kontrollida kapoti alt (Kui konditsoneeri kompressor on nähtavas kohas). Kui auto mootor töötab ning konditsioneer on välja lülitatud, käib kompressori rihmaratas lihtsalt kaasa. Konditsioneeri sisselülitamisel peab hakkama kaasa käima rihmarattaga kompressori ees olev sidur. Selle mittejuhtumisel on üldjuhul kaks varianti, kas külmaine tase on liiga madal või on kompressori eluiga läbi.

Kui külmaine tase on alla miinimumi, ei lase süsteemi rõhulüliti kompressoril sisselülituda kuna vastasel juhul rikuks see kompressori. Probleemi lahendamiseks tuleks pöörduda pädevasse autoservisesse kellel on võimalused konditsoneeri täitmiseks ning kontrollimiseks. Esmalt tuleks süsteemis tekitada vastava seadmega vaakum, seejärel saab teada kas süsteem suudab hoida rõhku. Kui süsteem hoiab rõhku, tuleks peale kontrollimist süsteem täita külmainega ning proovida uuesti konditsioneer käivitada, kui see endiselt ebaõnnestub on tõenäoliselt viga kas elektrisüsteemis või kompressoris mis tuleks seljuhul välja vahetada, seda saab täpsemalt kontrollida auto diagnostikaseadmega.

Aga kui vaakumtest ebaõnnestub, tuleb hakata otsima leket. Kõige lihtsam on leket otsida fluorestsents värvainega ning UV lambiga, aine sisselaskmisel hakkab värvaine lekkekohast välja immitsema mis on seejärel leitav UV lambiga.

Tavaliselt lekete peamised kohad on toruühenduste kummist O-rõngad, mille vahetus on üldjuhul odav, või konditsioneeri aurusti (radiaator), mille vahetus on veidi kallim ning aeganõudvam protsess.